• 1403/03/10 - 01:06
  • - تعداد بازدید: 378
  • - تعداد بازدیدکننده: 373
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
توسعۀ باغ بانوان

آیین گشایش فاز دوم باغ بانوان

آیین گشایش فاز دوم باغ بانوان شامگاه 12 اردیبهشت همزمان با جشن روز کارگر با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونانش و کارگران شهرداری و خانواده هایشان برگزار شد.

دختربچه سوار بر دوچرخه آرام رکاب می زند. مادر گاهی دستش را حمایل دخترکش می کند و گاه سعی می کند از او کمی فاصله بگیرد. خانم هایی که در همین مسیر مشغول پیاده روی تند هستند به دخترک دوچرخه سوار که می رسند از سرعتشان می کاهند و کلی برایش ذوق می کنند و با اینکه الان ساعت ویژه دوچرخه سواری نیست به مادرش اعتراضی نمی کنند.

تیم والیبال «نرگس» دوباره گل زده است و جیغ و سوت و هورایشان بالاست. گروهی که زیر آلاچیق نزدیک زمین والیبال جشن تولد گرفته اند لب به اعتراض می گشایند: چه خبرتونه؟ انگار آپولو هوا کردن... اصلا نمیذارن صدا به صدا برسه...

مامور انتظامات به سراغ والیبالی ها می رود و با دمیدن در سوت بلبلی اش نظرشان را به سمت خود جلب می کند: خانم ها لطفا رعایت حال بقیه را هم بکنید.

ساعت 17:30 است. کلاس اسکیت آغاز می شود. دختربچه ها یکی یکی به کفش اسکیت مجهز می شوند و  سر می خورند داخل زمین. مامور انتظامات همانطور که به سمت اسباب بازی ها می رود برای خانم مربی اسکیت دست بلند می کند و رو به دخترهای نوجوانی که روی تاب های بچگانه نشسته اند می گوید: دفعه بعد دیگه بهتون تذکر نمیدم ممنوع الورودتون می کنم. دخترها قهقهه زنان از جا برمی خیزند، ببخشیدی می گویند و رد می شوند.

صدای موسیقی قطع می شود، بلندگوی پذیرش کسی را صدا می کند. خانمی از روی دستگاه ورزشی به پایین می پرد و به سمت پذیرش می دود. چند خانم جوان با اسباب و اثاثیه نزدیک یکی از آلاچیق ها ایستاده اند. چشمشان که به مامور انتظامات می افتد می گویند: خانم شما به ما گفتید آلاچیق ساعت پنج و نیم تخلیه میشه ما مهمون دعوت کردیم.

مامور به سمت آلاچیق می رود: خانم ها زودتر تخلیه کنید گروه بعدی منتظرن.

خانم سالخورده ای عصازنان بیرون می آید: هنوز دو ساعت نشده که دخترم...

  • چرا مادرجان وقت شما تمامه میتونین برین زیر سایبان ها بشینین البته اگر جای خالی پیدا کنین.

کلاس آشپزی تمام شده است. خانم مربی با ظرف کیک خامه کشی شده از آشپزخانه بیرون می آید. همه نگاه ها به سمتش جلب می شود:

  • خانم فروشیه؟
  • خانم کیکه یا واقعیه؟

مربی و شاگردهایش لبخندی می زنند و رد می شوند.

ساعت از شش گذشته است و هیاهوی باغ هر لحظه بیشتر می شود. دور غرفه های فروش غلغله جمعیت است. مامور انتظامات وارد پذیرش می شود و رو به همکارانش که مشغول تحویل گرفتن و تحویل دادن گوشی های همراه خانم ها هستند می گوید: ظرفیت باغ تکمیله به نظرم ورودی را ببندین.

***

آیین گشایش فاز دوم باغ بانوان شامگاه 12 اردیبهشت همزمان با جشن روز کارگر با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونانش و کارگران شهرداری و خانواده هایشان برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت، شهردار در این آیین گفت: طی این طرح شش هزار متر به مساحت باغ اضافه کردیم. احداث نمازخانه، آشپزخانه، زمین والیبال، آلاچیق، نیمکت، چمن مصنوعی، دیوارکشی، جدولگذاری و ... همه به صورت امانی انجام شد و در مجموع ده میلیارد تومان هزینه کردیم.

حاج حیدری که چیدن روبان باغ بانوان را به دو کارگر سبزپوش و نارنجی پوش شهرداری سپرد از احداث باغ بانوان شماره دو در محله وازیچه تا پایان سال خبر داد. وی همچنین با اشاره به خرید باغی در محله هرستان به بانوان ساکن در جنوب شهر نیز نوید احداث باغ بانوان شماره 3 را داد و گفت: تلاش می کنیم این مکان های فرهنگی تفریحی را در اختیار بانوان شهر بگذاریم.  

وی همچنین با تاکید بر طرح «هر دو هفته یک افتتاح» گفت: روز نهم اردیبهشت همزمان با روز شوراها واحد 137 شهرداری را افتتاح کردیم و امروز به لطف خداوند باغ بانوان را به بانوان شهر تقدیم نمودیم.

 

{author_name}
تصویر نویسنده :

مدیر سیستم
عکاس

مدیر سیستم

گزارش تصویری